Eerste zelfbevestiging een feit: Queens of the Stone Age naar Pinkpop 2013

Queens of the Stone Age

Even was er onduidelijkheid over de echtheid van het twitter-account van Queens of the Stone Age-gitarist Troy van Leeuwen. Maar het blijkt hem toch echt te zijn. En dus kunnen we onderstaande tweet met gejuich begroeten: ‘Pinkpop … Confirmed.

Queens of the Stone Age keert na vijf jaar afwezigheid terug op het Pinkpop-podium.
Als headliner? Waarschijnlijk niet, maar wie weet. Jan Smeets zal daar snel duidelijkheid over verschaffen. Wellicht morgen al, in de ochtendshow van Giel Beelen. Giel zal ongetwijfeld even bellen met de Pinkpopbaas om het nieuws te bevestigen.

Met de (zelf)bevestiging van Queens of the Stone Age en eerder al Green Day, belooft Pinkpop 2013 een ‘pittige’ editie te worden. Smeets sprak afgelopen zomer de wens uit meer rockbands naar Landgraaf te willen halen.

 

163 reacties op “Eerste zelfbevestiging een feit: Queens of the Stone Age naar Pinkpop 2013”

  1. Oke, het is dus bevestigd dat het de echte Troy is. Nouja mooie aanvulling! Nu maar hopen dat ze headliner zijn. Tenminste heb liever QOTSA als headliner dan the Killers, nog liever heb ik iets anders maar we zullen zien.

  2. Idd fijne aanvulling! Over de plaats op de affiche krijgen we hopenlijk snel uitsluitsel. Ik hoop eigenlijk dat ze als sub-headliner voor de zaterdag zijn aangetrokken en dat hier een mooie headliner na komt, al zou ik het moment niet weten wie daarvoor in aanmerking komt. Misschien wel Neil Young, kan hij samen met Josh Homme een duetje doen.
    Ik denk wel dat de derde headliner idd the Killers wordt en wellicht op de vrijdag. Kan goed uitpakken als ze er een mooi programma omheen kunnen maken.
    Ik denk dat het ongeveer zo zal uitzien
    vrijdag
    sub-headliner Volbeat/Rise Against of iets dergelijks
    headliner the Killers

    zaterdag
    sub-headliner QOTSA
    headliner ?????? ( misschien wel Neil Young)

    zondag
    sub-headliner M&S
    headliner Green Day

    Nogmaals ik denk dat het ongeveer deze kant op gaat en over smaak valt natuurlijk te twisten

  3. Ik hoop juist dat QOTSA de headliners zijn want dan krijgen we tenminste een goede dag ipv 2 namen en rest gewoon shit is.

  4. Ik hoop zo erg dat Hollywood Undead komt.
    die drie bands samen en pinkpop kan voor mij niet meer stuk <3

  5. Vanmorgen sprak Giel met Jan Smeets, maar was toen nog niet wakker. Heb het nu terug geluisterd. Hij vroeg Jan naar QOTSA en Jan zei dat het zo goed als zeker is. Het is niet duidelijk gemaakt waar ze komen te staan omdat het nog niet 100 % zeker is, maar het zal vast al wel rond zijn, maar Jan doet altijd zo geheimzinnig. Verder ging het de goede kant op met The Killers (helaas) en ook met Skrillex. Daarnaast komt er een grote oude naam en dat is niet The Rolling Stones. Dat was het wel zo’n beetje. Wie zal de grote oude naam zijn, dan dit jaar toch Neil Young, of is het the Who? Iemand anders nog suggesties? Ik denk overigens dat die grote oude naam headliner is en dat The Killers de andere headliner is maar ik hoop dat ik het mis heb wat betreft The Killers dan. Ik denk dat Queens of the Stone Age voor die grote oude naam spelen of voor Green Day. Misschien toch Snow Patrol met The Killers daar dan voor?

  6. Ik gok dat die oude naam Iron Maiden is. Ze zijn in de buurt.

  7. fleetwood mac mischien

  8. Paul McCartney.

  9. Zie net dat Iron Maiden al eind Juni in NL staan, lijkt me dus toch niet dat ze op Pinkpop staan!

  10. Ik gok op Metallica.

  11. Fleetwood Mac lijk me niet een hele grote oude naam, wel een oude naam uiteraard. Metallica is wel een hele grote naam maar ik vind dat dan weer geen oude naam en Jan ook niet denk ik. Iron Maiden idd niet. Paul McCartney lijkt me echt heel sterk en ik hoop het ook echt niet. Status Quo zou ook kunnen las ik ergens. Maar gezien het verleden denk ik dat het om Neil Young gaat.

  12. Iemand die lang geleden al goed voorspelde dat Muse geen festivals doet in 2013 zei een paar weken geleden over de ‘oude headliner’: “Groter dan Springsteen. Geen Neil Young. En geen Stones.”. Dan blijft McCartney over.

  13. Groter dan Springsteen? In zijn ogen of in werkelijkheid? Want qua hits in Springsteen toch echt een van de grootste aller tijden. Paul McCartney solo is zeker niet groter dan Springsteen, The Beatles kan ik nog mee leven maar goed dat is onmogelijk. U2 toert volgens mij niet en persoonlijk vind ik verder naast de Stones weinig groter dan Springsteen. Misschien Queen? Die deden vorig jaar ook wat festivals. En dat zou ik echt enorm vet vinden persoonlijk. Nouja goed als die iemand waar jij het over hebt gelijk heeft en het is groter dan Springsteen dan kan ik ook wel leven met The Killers als headliner want een naam groter dan Springsteen is niet niks.

  14. Ben het me je eens over Springsteen hoor. Dat is ook mijn held. Ik had alleen het idee dat de persoon in kwestie redelijk goed geinformeerd was. Maar uiteindelijk is het allemaal slechts speculeren. We moeten toch wat in deze donkere dagen van november :-)

  15. Lees net dat Bon Jovi op isle of Wrigt komt in 2013, dit is hetzelfde weekend als Pinkpop. Is dit de grote oude naam? Wil ik nog steeds een keer live zien, dus ik vind het best!

    Verder is QOTSA een goede aanvulling maar ik zou het wel een teleurstellende headliner voor Pinkpop vinden, daar komen toch altijd grotere headliners.

  16. Een oude naam… prima… Maar doe dan ook idd Iron Maiden of AC/DC oid… En laat oude zakken als Bruce Springsteen en Neil Young heel alstublieft ergens anders heen gaan…

    Maar zorgt er wel weer voor dak erg benieuwd ben!

  17. KISS misschien want die touren die peiode in Scandinavie.
    Zou wel top zijn want er is geen band ter wereld die zo,n geweldige show heeft als KISS.
    Dus KISS op Pinkpop 2013!!!!

  18. Bruce komt niet hoor Niels, dat lijkt me iig heel erg sterk. En een betje respect voor dat soort artiesten lijkt me op zijn plaats. Bon Jovi lijkt me oke, word er niet heel enthousiast van. Kiss lijkt mij idd ook wel erg tof.

  19. Bon Jovi speelt trouwens de 13e in Sunderland (Engeland) en de 15e in Dublin. De 14e of de 16e spelen ze dan volgens de geruchten op Isle of Wight. En als ze dan op PP komen spelen ze dus ook de 14e of de 16e. Dan zouden ze dus 4 dagen achter elkaar spelen, dat lijkt me wat veel dus ik denk dat je die wel af kan schrijven.

  20. Bon Jovi lijkt me sterk. Kan alleen op vrijdag 14 juni, want op 15 juni spelen ze in Dublin en de 16e speelt al Green Day. En ik denk dat ze the Killers willen laten headlinen op de vrijdag.
    Zou misschien wel een publiektrekker zijn maar ik ben er zelf ook niet rouwig om als ze niet komen.
    KISS zou natuurlijk ook een optie zijn en zij zouden qua show en muziek zeker een mooie afsluiter zijn. Maar ik vermoed toch dat Jan alle pijlen op Neil young richt.
    Hij mag dan een oude zak zijn volgens sommige maar als er een oude zak is die nog kan rocken is het Neil Young wel ( en dan naturlijk ook nog Bruce Springsteen)

  21. Ik waag ook een gokje:

    Vrijdag
    Headliner: Aerosmith
    Sub: Franz Ferdinand

    Zaterdag
    Headliner: Snow Patrol
    Sub: The Killers

    Zondag
    Headliner: Green Day
    Sub: QOTSA

  22. Elton John misschien?

  23. Vrijdag
    Headliner: Snow Patrol
    Sub: The Killers

    Zaterdag
    Headliner: Neil Young
    Sub: The Gaslight Anthem

    Zondag
    Headliner: Green Day
    Sub: QOTSA

    Verder nog: Skrillex, Blof, Triggerfinger, Andy Burrows, The Script, Guus Meeuwis en Nero.

  24. The Gaslight Anthem en Franz Ferdinand zie ik beide graag komen, maar ik denk dat ze beide geen subheadliners zijn. Franz Ferdinand was er ik geloof in 2009 en toen stonden ze midden op de dag. Sindsdien hebben ze vrij weinig nieuwe hits gehad volgens mij. The Gaslight Anthem is denk ik ook niet bekend genoeg bij het grote publiek om subheadliner te zijn. Triggerfinger zou eerder subheadliner zijn vermoed ik al denk ik dat ook niet. Overigens zou ik erg blij zijn als die 3 komen. Doe er dan nog The Temper Trap bij, Drive Like Maria en Dewolff en ik word erg vrolijk! Oh en Snow Patrol maakt me ook al erg vrolijk, ik hoop het echt dat The Killers geen headliner zijn.

    Daarnaast vind ik dat The Golden Earring ook wel weer een keer mag komen, wat mij betreft.

  25. Misschien Placebo ergens als subheadliner? Die komen ook met nieuw album volgens mij.

  26. ik verwacht dat stone sour en deftones komen
    en ook the joy formidable en mischien
    red fang? the prodigy? the hickey underworld? Danko jones? The vaccines?
    Bloc party? Tame Impala?
    en mischien is die grote oude ster wel gewoon nick cave and the bad seeds

  27. Ik denk ook niet dat Franz Fredinand subheadliner zijn en idd door de reden die WeckoJ aangeeft. The Gaslight Anthem kan miscchien wel 3FM afsluiten, maar daar hebben ze al een paar keer gestaan. Dus ze zouden naar Mainstage kunnen, maar als subheadliner lijkt me nog erg hoog gegrepen. Miscchien de plaats voor de subheadliner.
    Daarnaast denk ik niet dat the Killers en Snow Patrol op een en dezelfde dag spelen. Want als ze beide zouden komen gaan ze beide voor headliner.
    En naast Serj Tankian komen ook de Stereophonics schijnbaar met nieuw werk. Verder zou ik blij zijn met Rise Against, Dropkick Murphys, Flogging Molly, Deftones, Stone Sour, Temper Trap en the Gossip

  28. Ik heb kaartjes voor Muse en The Killers in ziggo dome, vandaag is aangekondigt dat Mumford & Sons ook naar ziggo dome komen… ik ga niet naar pinkpop dit jaar, Ziggo Dome it is!

  29. Mocht Snow Patrol komen zou ik dat geweldig vinden , ff afwachten wat die oude headliner gaat worden maar zal wss 1 dagje pp13 worden ( Snow Patrol) en dan maar de volle 4 dagen Werchter
    ook een straf natuurlijk :)

  30. @ Erwin: Waarom in godesnaam zouden the Killers headliner moeten zijn? Vorige keer waren ze in hun hoogtijdagen ook al geen headliner en daarna hebben ze geen hits meer gehad. Ik zou het echt een zwaktebod vinden als The Killers headliner zijn. Dus ik verwacht ze idd wel als subheadliner.

  31. @ WeckoJ: Ik heb het idee dat de spoeling voor headliners voor Pinkpop dit jaar wel heel erg dun is en dat dan eigenlijk uit pure armoede the Killers als headliner worden geboekt. En misschien omdat ze 2009 voor Springsteen stonden en dat ze daarna een tijdje aan soloprojecten hebben gewerkt en nu weer als the Killers touren. En dan denk ik ook dat het kostenplaatje een heel belangrijke rol speelt, ik neem aan dat the Killers niet zo duur als headliner en dat er zodoende meer geld overblijft voor of de andere oudere headliner of voor de breedte van het programma.
    Ik vind zelf the Killers op zich geen slechte naam voor Pinkpop maar ik had idd passender gevonden als subheadliner voor Muse of PJ maar zoals bekend komen deze dus helaas niet

  32. bijna 100% zeker dat : 30 seconds to mars, motorhead, the gaslight anthem ook komen!
    a day to remember, him, alice in chains … ook mogelijk
    deze bands zijn gistere bevestigd voor download (14-16juni in UK)
    (:

  33. En dus zijn ze bijna 100% zeker van pinkpop. Want Download en Pinkpop zullen alle acts delen? Nonsens, je hebt wel gelijk dat ze zeker goede mogelijkheden zijn.

  34. van 30 seconds to mars, motorhead, the gaslight anthem kan je uitgaan dat ze komen (:

  35. We zullen zien. Wat ik wel weet is dat ze er alle 3 al eens hebben gestaan in de vorige 4 jaar, TGA zelfs al 2x al mag die wat mij betreft juist weer komen. Die andere 2 hoef ik niet nog eens te zien. Die andere 3 die je noemt zijn nog niet geweest en lijken me dus interessanter voor pinkpop om ze te boeken.

  36. Zijn inderdaad mooie namen. Alleen 30stm hoeft voor mij niet te komen.

  37. LEMMY ! LEMMY!!!
    haha

  38. motorhead is de oude naam!
    ze staan over een paak weken in eindhoven dan zal er wel een en het ander gesproken worden?
    en hoop zo dan die bon jovi weg blijft!

  39. Motorhead is echt geen grote oude naam, bovendien hebben die al op pinkpop gestaan (2010). En Bon Jovi komt niet, die zouden anders 4 dagen achter elkaar spelen en dat lijkt me erg sterk.

  40. Weckoj volgens ken je motorhead niet:P
    motorhead is de grootse rock band op de wereld
    Metallica grote fan van motorhead
    Dave grohl grote fan van motorhead
    slash grote fan van motorhead
    motorhead heeft nou meer dan 30 cd’s gemaakt
    en tja lemmy kilmister is een levende legende
    en noem nog een band dan nog non stop tourt en al 37 jaar lang bestaat?
    inderdaad geen!
    Motorhead = Rock & Roll

  41. Dat zal zeker allemaal zo zijn zoals je het zegt, maar dat neemt niet weg dat Motorhead in 2010 voor de headliner speelde en ik kan me niet voorstellen waarom ze dan nu opeens moete headlinen.

  42. Zoals Erwin zegt. Ik zeg ook niet dat het geen oude naam is, maar geen grote oude naam. Kennelijk ben jij fan en dat mag, maar het past zeker niet in het kaliber grote oude naam zoals de bands die genoemd worden.

  43. No offence Bas, maar 30 cd’s vullen met elke keer hetzelfde is niet zo moeilijk. Luister Ace of Spades of Overkill (de cd’s) en je luistert alles wat Motorhead heeft gemaakt, niet dat het slecht is hoor. Maar geen headliner.

    Hoe onwaarschijnlijk ook, ik gok toch op Metallica. Denk dat Smeets het verschil tussen Bruce en Metallica vorig jaar wilt goedmaken en dit keer een wat harder programma neer wilt zetten.

    Maar goed, we gaan het zien!

  44. Metallica is denk ik geen oude naam in Jan zn ogen, en ik vermoed dat of Snow Patrol of toch The Killers de 3e headliner zijn.

  45. Respect oke.. Maar Bruce en Neill Young horen op Arrow Classic Rock.. En niet op Pinkpop… Heb Bruce de eerste keer pp gezien en die verpest in zijn eentje het hele festival.. echt niet vanwege de twee en een half uur dat hij speelt maar meer met het publiek dat hij aantrekt. Het eerste jaar stonden er alleen maar 50 plussers voor het podium waardoor “enthousiaste” optredens volledig inkakken omdat niemand meer mee doet!

  46. Komt van festileaks af

    Kiss en Justice kort voor Pinkpop in Duitsland

    We geven weer een flinke slinger aan het toch al stevig op stoom geraakte geruchtencircuit. Met Kiss en Justice hebben vandaag twee grote acts concerten aangekondigd in Duitsland op data die mogelijk interessant zijn voor o.a. Pinkpop 2013.

    Kiss geeft op 12 juni een concert op de wereldberoemde Waldbühne in Berlijn. Het zal meteen ook de enige show zijn die de Amerikaanse hardrockers doen in Duitsland. De band viert volgend jaar niet alleen haar 40(!)-jarig jubileum maar ook de release van het nieuwste album “Monster” dat dit jaar verscheen.

    Ook was er nieuws vanaf de andere kant van het muzikale spectrum. Dance-duo Justice onthulde vandaag een boeking voor het Oostenrijkse Beatpatrol Festival, dat plaatsvindt vanaf 31 mei tot en met 2 juni. Dit festival maakte eerder al acts als Steve Aoki, Brodinski en Gesaffelstein bekend.

    Deze ontwikkelingen zijn mogelijk gunstig voor Pinkpop, dat in 2013 gehouden wordt op 14, 15 en 16 juni.

    Bron: festivalisten.de

  47. ik had het ook niet over headlinen daar zullen ze niet voor gevraagd worden maar is wel een oude nog steeds gave band!
    en vondt vorige jaar bruce niet zo geweldig maar dat was smaak want me oom vondt het fantastisch
    vorige vondt ik Mastodon (favoband) goed , the cure en vooral kyuss lives was zo goed!
    seasick steve was leuk
    de nederlandse artiesten vondt ik niet zo veel aan.
    het engiste wat ik hoop is dat er lkkr bands komen waar je op kan dansen :p
    en waarom zou slipknot geen headliner kunnen zijn ? en rammstein wel?

  48. 1) Je had het over dat Motorhead die oude band is. En ‘die’ oude band waar het over gaat gaat wel headlinen dus je zei, misschien niet zo bedoelt, dat Motorhead die oude band is die gaat headlinen.
    2) Bruce was zeker geweldig vorig jaar, maar goed uiteraard iedereen heeft zn eigen smaak dus als jij het niks vond is dat prima.
    3) Ik vond Kyuss Lives niet echt wat voorstellen, Mastodon heb ik geloof ik niet gezien, kan het iig niet herinneren en The Cure was zeker ook erg tof ja!
    4) Het is uiteraard vond ik en niet vondt! Het kan zelfs nooit vondt zijn, dat voor jou informatie, heb je ook nog wat geleerd.
    5) Anouk was geweldig en Gers ja ach… dat was wel grappig.
    6) Rammstein is een stuk commercieler en hebben zelfs hitjes gehad en videos op mtv enzo gehad. Slipknot is niet echt bekend genoeg bij het grote publiek. Ik bijvoorbeeld ken alleen de naam slipknot ik zou je echt geen enkel nummer kunnen noemen. Terwijl bijvoorbeeld Sonne en America 2 nummers zijn van Rammstein die denk ik vele kennen. Persoonlijk kan ik er nog wel een aantal opnoemen, maar ik heb ze dan ook live gezien en heb er 2 live-cds van.

    Verder heb ik vandaag gelezen dat Kiss 12 juni in Duitsland optreed en dus kanshebber blijft. Ook heb ik gelezen dat Alter Bridge weer festivals gaat doen deze zomer. Dat was het wel weer voor nu.

  49. dankje voor de uitleg weckoj :P

  50. pinkpop mag nu wel opschieten met namen… groezrock, rockwerchter, download, vainstream, novarock hebben al meer namen bevestigd.

    nieuwe geruchten lijstje : Kiss, Volbeat, HIM, Within Temptation, Airbourne, Bring Me The Horizon, Parkway Drive, Coal Chamber en Heavens Basement, (zijn zojuist bevestigd voor nova)
    alter bridge heeft aangegeven dat ze festival gaan doen deze zomer (:.

    als ze hier een paar heavy namen van kunne pakken.. a day to remember, volbeat, alter bridge, BMTH, parkway drive, motorhead, 30stm.. dan denk ik dat ik weer een jaartje aanwezig zal zijn op pinkpop (:.

  51. Denk niet dat je volbeat op pinkpop moet verwachten hebben het tourschema bekend gemaakt http://www.volbeat.dk/2/dates.php geen pinkpop wel werchter

  52. ik denk dat je volbeat juist wel kan verwachte (:..
    maarja.. dont care ze komen op rock am ring, dus ik zie ze daar wel c;

  53. waarom zouden ze er dan niet gewoon al tussen staan ? naja ik zie ze op werchter dus maakt eigenlijk ook niets uit ;)

  54. *waarom zou pinkpop er niet gewoon al tussen staan?

  55. @BAs: Graag gedaan. Ik ben het met aha eens, als ze op pinkpop zouden staan hadden ze dat ook vast wel bekend gemaakt lijkt me.

  56. Als we dan toch de geruchten om de oren willen gooien.. Hier weer een vol lijstje met namen die naar Rock Am Ring komen! Dus ook kanshebber!

    Airbourne, Amon Amarth, Bad Religion, Boys Noize, Bring Me The Horizon, Broilers, Bullet For My Valentine, Casper, Cro, Fettes Brot, Five Finger Death Punch, Fritz Kalkbrenner, FUN., Green Day, Korn, Kraftklub, Paramore, Royal Republic, Seeed, Selig, Simple Plan, Sportfreunde Stiller, Stone Sour, The Prodigy, The Wombats, Thirty Seconds To Mars en Tocotronic komen naar Rock Am Ring.

  57. The vaccines ergens in het programma, en het is voor mij goed

  58. Headliner misschien RHCP

  59. Het nadeel is dat Pinkpop bijna drie kwart van het programma pas bekend wil maken op de persconferentie. Daarom wordt er nu niet veel aan de lijst toegevoegd enkel wat namen die zichzelf al bevestigd hebben en enkele namen om de mensen een beetje in spanning te laten zitten.
    Ik denk op zich wel jammer zeker als de rest van de festivals hun programma wel al grotendeels bekend hebben gemaakt. Daarnaast kan ik me voorstellen dat er sommige zijn die maar enkele festivals bezoeken hun keuze al maken voor de persconferentie van Pinkpop. En daarbij denk ik dat voor het geld dat aan persconferentie wordt uitgegeven ook heel goed in het programma had kunnen worden gestoken. Van de andere kant heeft het wachten in spanning op de persconferentie ook wel iets omdat Pinkpop het enigste festival is wat dat doet.
    Maar ja dat is mijn mening. Ik hoop in elk geval wel dat er toch wel snel enkele namen bekend worden gemaakt

  60. Ik begrijp dat wachten ook niet zo, want volgens mij ga je dan krijgen dat mensen al kaartjes kopen voor andere festivals aangezien je voor Werchter bv al kaartjes kan kopen. Maar opzich is dat speculeren enzo wel leuk altijd ;)

  61. Jammer van Pearl Jam en Muse! QotSA vind ik wel een goede naam, hopen dat dat snel officieel wordt gemaakt. Green Day is oke :) Zelf hoop ik niet dat de overige twee headliners Snow Patrol of The Killers worden, als subheadliner ok maar niet als headliner. Snow Patrol dit jaar op Werchter gezien, was wel lachen maar ik hoef ze niet perse als headliner op pinkpop te zien. Ik HOOP dat RHCP een headlinerspot zullen vervullen, ik hoop het echt. De ‘oude’ headliner, ik heb echt geen idee :P Verder hoop ik nog op The Gaslight Anthem, Arctic Monkeys, Black Keys, Noel Gallagher, Justice, Blink-182, Kasabian, The Hickey Underworld, Sum 41, Triggerfinger. Volgens mij zijn die namen wel reëel?

  62. Arctic Monkeys gaan in 2013 touren met een nieuw album, alex turner heeft al aangegeven dat het nieuwe album harder en steviger zou worden dan suck it and see. lijkt mij dus een ideale subheadliner!

  63. Artic monkeys zou idd een hele fijne aanvulling zijn en misschien ook zelfs wel als subheadliner.
    Alleen dan afwachten op welke dag het wordt. Want ik denk dat als 30STM komt deze misschien zelfs ook als subheadliner worden neergezet, want in 2011 sloten ze 3FM af en ik denk dat ze op festivals intussen de status van subheadliner hebben. Niet geheel mijn idee, maar ik denk dat de zaken wel zo liggen.

  64. Denk dat we Roger Waters kunnen doorstrepen als ‘de oude artiest’ voor Pinkpop. Hij speelt 20 juli op de Werchter-weide en 8 september in de Amsterdam Arena. Hij heeft een Wall van 150 meter lang en 12 meter hoog.
    Gezien de periode waarin hij 2x kort in de buurt speelt maakt het vrij onwaarschijnlijk dat hij ook nog op Pinkpop komt en daarnaast ook nog het praktische probleem met zo’n grote Wall komt hij nooit uit op het Pinkpoppodium.
    Jammer maar helaas

  65. Sorry maar Arctic Monkeys is niet te vergelijken met 30stm.. AM is veel groter en heeft een veel grotere vijver aan hits en om uit te vissen dan 30stm.. wat mij betreft is 30stm een typische 3fm stage act, wat betekend bekend van één a twee hitjes

  66. @Wings
    Ik vind dat je gelijk hebt, maar zoals ik al zei ik denk wel dat de zaken zo liggen

  67. Waarom zou Mumford & Sons niet komen?

  68. @Thomas: Zou best kunnen dat ze komen, maar kan ook goed zijn dat het niet zo is, ze doen tenslotte wel al een (uitverkochte) show in Ziggo-Dome in maart of april ofzo.

  69. Ik zou al helemaal blij zijn met: green day, 30 seconds to mars en a day to remember :D verder zie ik hele goede namen staan. kan niet wachten tot alles bekend is :D

  70. Als 30 Seconds To Mars en A Day To Remember ook even komen ben ik echt heel blij! :D
    Ook wel echt heel vet dat QOTSA (bijna) zeker komt! :D

  71. Sowieso dat The Killers geen subheadliner worden als Snow Patrol headliner wordt, dat accepteren ze niet, en ik denk dat ze live mss nog wel beter zijn dan Snow Patrol dus eerder anders om. Ik vind ze iig beter om te headlinen omdat er want meer rock achter zit en afgewisseld met wat kleinere liedjes, terwijl dat bij Snow Patrol eerder andersom is. Als zij beide op de zelfde dag komen is Headliner denk ik The Killers en co-headliner Snow Patrol

  72. @Stijn: Totaal niet mee eens. Snow Patrol is live erg goed, daarnaast hebben ze veel meer hits gehad dan the Killers. Maar goed smaken verschillen, en je hebt hier te maken met een grote fan van Snow Patrol en tegelijkertijd bepaald geen fan van the Killers. The Killers vind ik gewoon echt veel te klein om te headlinen. Maar wij hebben er toch niks over te zeggen uiteindelijk. We kunnen slechts afwachten.

  73. waarom zouden the killers en snow patrol headlinen?
    denk dat er nog wel grotere bands naar pinkpop komen ;)
    vindt ze bijde eigenlijk een subheadliner eerlijk gezegd

  74. Wanneer begint de gouden tip weer?
    Mijn numero uno is in ieder geval: Arctic Monkeys!
    2 en 3 ga ik me nog eens over buigen.
    Miles Kane zou wel te gek zijn evenals Triggerfinger of Vampire Weekend.
    Nog wat meer namedropping: Placebo, The Black Keys, The Vaccines, Kasabian, Florence + The Machine, Jack White of misschien wel Gotye.
    Verder als Nederlandse inbreng dit jaar het liefst Kensington

    Dank U

  75. @ Bertrand: Vorig jaar begon de gouden tip op 5 december, dus ik vermoed dat je het rond die tijd kan verwachten.

    Triggerfinger, Placebo en the Black Keys zou ik ook wel graag willen zien. Wat betreft nederlandse acts: Drive Like Maria, DeWolff, De Staat, Kensington mag ook wel idd. Oh en the Kik.

  76. @WeckoJ en jij zit met een hele grote The Killers-fan

    Je hoort me niet zeggen dat Snow Patrol live niet goed is, maar heb je de tour video van Miss Atomic Bomb al gezien, dan zie je hoe goed TK live zijn. The Killers subheadliner gaat alleen gebeuren als er een echt grotere band komt, Snow Patrol vind ik gelijkwaardig. The Killers hebben wel V festival in Engeland afgesloten he!!

    qua hitsingles mss iets meer voor Snow patrol, maar zoals ik zei allemaal zo rustig terwijl je bij The Killers hits hebt zoals Mr. Brightside, Human, When You Were Young, Spaceman, Somebody Told Me, Runaways en hele lekker album tracks.

    maar ok meningen verschillen

  77. En Snow Patrol heeft pinkpop al een keer afgesloten. In datzelfde jaar waren the Killers er ook en die waren geen headliner. Daarna hebben the Killers geen hits meer gescoord en Snow Patrol wel. Maar goed we zullen moeten afwachten. Als je the Killers wilt zien kan je toch naar hun concert gaan ;) Als ze headliner worden is dat echt een enorm zwaktebod.

  78. Snow patrol was vorig jaar op rockin park, kaartje voor 15 euro gekocht. Wie al een kaartje had kreeg een 2e gratis. Waren zo’n 20 000 mensen en je kon gewoon naar voren lopen. Het was een sterk optreden, maar reden genoeg om ze dit jaar niet op Pinkpop te laten spelen. The Killers zijn al 3 jaar niet meer in nl geweest. Ze zorgen ook voor een goede sfeer, dus alle redenen om hen te laten headlinen ipv snow patrol, die mindere echte rock nummers heeft.

  79. Ik bedoelde natuurlijk dit jaar.

  80. The Killers doen ook een optreden in de Ziggo-Dome, dus daar gaat je mooie verhaaltje de soep in. Maar nogmaals wij bepalen dat toch niet.

  81. Weet ik ook wel, maar er zijn nog meer fans die ze graag willen zien op pp. Snow patrol is ook al in ahoy geweest, oftewel te vaak in nl geweest de afgelopen tijd. En niet te vergeten tijdens serious requaestrant. The Killers hebben ook een nieuw album, waarvan we nog geen nummers live gezien hebben in nl. Snow patrol daar in tegen heeft daar al 4 keer de kans boor gehad. En ik denk dat over het algemeen mensen niet zitten te wachten op snow patrol dit jaar.

  82. Als je echt een fan bent van the Killers dan ga je naar Ziggo-dome is mijn mening. Dan heb je dat nieuwe album dus ook al gehoord. SP heb je 3 keer kunnen zien, die 2 nummers die ze met Serious Request deden vind ik niet meetellen. En Ahoy was 2 avonden achter elkaar dus ook dat is er eigenlijk maar 1. Ben trouwens ook 2 x geweest (Ahoy en Rockin’ Park) en toch zie ik ze graag naar Pinkpop komen. Maar als er een andere leuke headliner is ben ik daar ook tevreden mee. The Killers is in mijn ogen gewoon niet groot genoeg voor headliner. Jullie kunnen blijven zeggen wat jullie willen maar ik heb nog niks echt overtuigends gehoord om ze headlinerwaardig te vinden. Ik vind er sowieso ook niks aan en vind het erg jammer dat ze op PP komen, maar als ze headliner zijn vind ik het ronduit een kutheadliner. Dan zie ik nog liever die pauperband van een Kings of Leon.

  83. @WeckoJ EENS

  84. nieuwe album van deftones klinkt zeer lekker
    verwacht wel (HOOP) dat ze pinkpop aan doen.
    is volgens mij ook een goeie subheadliner xD

  85. Sneu Patrol is laatste 3 jaar ook niet meer beter geworden net als The Killers. Beide vind ik geen headliner waardig maar misschien voor budget van Pinkpop juist beter is om zo iets neer te zetten dan krijgen we tenminste verzoenlijke dagen.

  86. Als snow patrol headliner wordt, dan is voor mij de line up al waardeloos. Want je kunt ook namen halen als iron maiden, slipknot en The prodigy. Deze namen zorgen voor veel publiek en sfeer. Doe hier qotsa, The Killers en volbeat voor en je hebt een geweldig weekend, natuurlijk is 1 headline plek al bezet, als hij van zijn drankprobleem afkomt.

  87. Ik denk dat de discussie over wie wel headliner/subheadliner moet/mag/kan zijn een eindeloze discussie oplevert. Natuurlijk wel fijn om hierover dan van gedachte te wisselen. Zeker omdat iedereen wel zijn eigen smaak/genre het liefst wil zien en deze promoot.
    Maar soms moeten ook naar gekeken worden naar de mogelijkheden om sommige headliners/subheadliners te boeken gekeken worden. Soms zijn ze niet altijd beschikbaar omdat ze gewoon niet touren of geven ze de voorkeur aan stadionoptredens ( Muse) of zoals in de laatse jaren het geval van Pinkpop zijn ze financieël niet haalbaar ( met name door concurentie van festivals (b.v. Werchter) die niet op een euro of 1 miljoen hoeven te kijken).
    En trekken ze dan drie kannonen als headliner is de rest van het programma niet veel soeps en zijn het vooral 3Fm bandjes. Willen ze meer in de breedte programeren zijn de headliners geen volwaardige headliners… Hoe je ook wendt of keert op ieder festival staan groepen die je wel zeker wilt zien of misschien wilt zien of helemaal niet wilt zien.
    Met als voorbeeld Pinkpop, hier komen 39/40 bands die kun je nooit allemaal zien laat staan goed vinden. Als je per dag 4 à 5 bands wilt zien gebruik je de andere als een beetje achtergrondmuziek voor bij het drinken, eten of gezellig kletsen met bekenden en lekker van de sfeer te genieten. Zo kom ik mijn Pinkpop meestal heel fijn door.

  88. Eens. Ik hoop ook dat het dagprogramma dit jaar wat meer te bieden heeft dan de vorige edities. Al zijn er altijd wel een paar leuke bands. Ben erg benieuwd en ik hoop dat er snel meer bekend wordt gemaakt.

  89. Ik hoop ook dat ze inderdaad dit jaar een mooie balans in het programma vinden. En een paar nieuwe namen zou ook heel fijn zijn. ik verwacht/hoop wel dat ze voor half december nog een naam of 4 of 5 bekend maken en de rest bewaren voor de persconferentie. en misschien tussendoor de Gouden Tip

  90. volgens een interview met m. shadows (avenged sevenfold), komen ze deze zomer naar engeland (dus europa tour??) en komt hun nieuwe album deze zomer.

    bron:http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/137duw/i_am_m_shadows_lead_singer_of_avenged_sevenfold/#c71g2u0 (de find functie is je vriend :))

  91. Die stonden vorig jaar (2011 voor de duidelijkheid) ook al op pinkpop, maar past wel in het meer gitarenwerk. Van mij mogen ze, kon het wel waarderen opzich.

  92. Als het lukt om Avenged Sevenfold, QOTSA en A Perfecte Circle (deze is kans erg klein tour loopt tot en met april maar hopen nog naar Europa komen) op dezelfde dag kunnen krijgen zou voor mij al reden zijn om 1 dag te gaan.

  93. Pinkpop moet gewoon onbekende bands pakken met ene paar grote namen
    zijn zoveel bandjes die niet zo veel kosten maar harstikke goed zijn!
    mensen moet eens verder kijken dan de bands die al hits hebben gehad
    bijv DEWOLFF kei goed LIMBURGSE band speelt 3fm stage gewoon plat
    The mad trist Nieuw album!
    THe hickey Underworld Nieuw album
    John Coffey Nieuw album
    En wil je een metal band haal channel zero (Belgisch) die spelen ook gewoon hard
    hoeven echt geen namen te zijn die miljoenen kosten
    en ik denk dat in elk genre wel van die bands te vinden zijn !
    maar pinkpop is veranderd de laaste jaren denk dat het door 3fm komt
    3fm is gewoon niet echt orgineel. Draaien alleen maar muziek wat op elkaar lijkt en dat dan 3 keer per dag en 3fm is vooraal een radio met show
    lullen meer dan dat ze muziek praten en dan de reclame erbijxD
    kijk naar werchter daar zit studio Brussel
    die draaien nog eens goeie muziek van dupstep naar pop naar rock en alles wat daar tussen past
    en dat zie je op werchter 6 grote namen en dan opgevult met aardige opkomende bandjes in elk genre. (lowlands doet het trouwens ook)
    zou dat graag zien bij pinkpop dat het weer een festival wordt waar je bandjes leert kennen.

  94. Nou, ik heb anders al aardig wat bandjes leren kennen op Pinkpop, waaronder DeWolff (die ik overigens zeker wel een paar keer op de radio heb gehoord met Don’t you go up the sky en Voodoo Madamoiselle. Maar daarnaast ook bijvoorbeeld Blood Red Shoes, Rival Sons, De Staat en Me first and the gimme gimmes.

    En als er een radiostation is die nieuwe bands de kans geeft dan is het wel 3fm, namelijk Serious Talent. En elk genre krijgt daar een kans in, dus ben het wat dat betreft niet met je eens. Dat het de laatste jaren wel erg poppie is klopt wel, vooral de uitvoering van 2011 was drama wat dat betreft. Lowlands komen zeker veel nieuwe bands, als je dat belangrijk vind dan kan je beter naar LL gaan dan naar PP. Maar op PP komen grotere namen dan op LL.

  95. ik denk dat er veel bands zijn die je op pinkpop kan zetten die niet veel kosten
    tickets voor deze bands kosten een tientje en dan spelen ze gewoon goed!
    BIJV.
    http://www.youtube.com/watch?v=dMVjMHztnjY
    http://www.youtube.com/watch?v=Pm1zKl5QRyc
    http://www.youtube.com/watch?v=SSLlou-cXuM
    http://www.youtube.com/watch?v=Vlw6GfsHPQc
    http://www.youtube.com/watch?v=QRG2_80miPE

  96. Ik ga ook naar Ziggo Dome, Battle Born is het beste album tot nu toe. Maar een dagje Pinkpop lijkt me ook niet verkeerd en dan hoef ik wsl niet alleen te gaan :P Ik wil gewoon zo veel mogelijk The Killers XD hopelijk komen ze gewoon allebei op een mooie plek :D

  97. Ik hoop wel dat Snow Patrol headliner is en dat die hele grote oude naam een toffe headliner is. En dat daarnaast ook QOTSA komt maakt Green Day al een beetje goed. Maar als the Killers en Green Day headliners zijn dan moet er toch wel een goed dagprogramma komen voor mij.

  98. Wat is het weer vervelend lang stil rondom pp..
    Jan geef ons namen!

  99. De geruchten-machine staat idd al een tijdje stil!

  100. Ja een beetje vervelend ja!

  101. Vrijdag
    Headliner: The Black Keys
    Sub: Arctic Monkeys
    Zaterdag
    Headliner: The Who
    Sub: The Killers
    Zondag
    Headliner: Greenday
    Sub: QOTSA

    Zou zoiets niet mogelijk zijn?

  102. volbeat en motorhead naar fortarock xl
    mischien pinkpop?

  103. @Bertrand: Ik denk het niet. Ik zie The Black Keys niet headlinen, dan zie ik eerder The Killers of Queens of the Stone Age als headliner. Daarnaast staat Snow Patrol bij waarschijnlijk en die mis ik in je verhaaltje. Oh en The Who, ik hoop het maar goed dat kan nog van alles zijn.

    @BAs: Nee

  104. @ Bas, dat betekend juist dat ze niet op pinkpop komen. Meer kans op queens of the stone age en the killers.

  105. The gaslight anthem, ook al een kleine kans, ze staan al op paaspop.

  106. @WeckoJ
    volgens mij kan the black keys prima headlinen, hebben met AM ald voorprogramma een stadiontour gedaan in amerika.. dus klein zijn ze in ieder geval niet!

  107. dan hoogswaarschijnlijk naar fortarock volbeat en motorhead ROCK & ROLL!

  108. Paaspop is al in April. Bovendien stond TGA ook al in Paradiso vorige maand. Dus ik sluit ze zeker nog niet uit. En ik vind the Black Keys leuk hoor, maar vind ze echt niet groot genoeg om headliner te zijn op Pinkpop. Maar heb liever the Black Keys als headliner dan The Killers.

  109. Black Keys zou een zeer welkome aanvulling op het programma zijn. Maar ook ik twijfel of ze als headliner moeten komen.
    Hoop wel dat er in begin december weer een paar namen worden bevestigd, dit is egenlijk wel steeds de laatse jaren gebeurt.

  110. Black keys, zeker niet headliner op pp. Bij lowlands kan dat, maar over het algemeen zijn de headliners op pp groter.

  111. Het enigste wat ik hoop is dat pinkpop weer beetje Rock & Roll wordt
    en dat is snow partrol en the killers nou niet echt is toch meer pop
    en green day heeft zijn punkdagen ook al weer gehad als ik de nieuwe singles hoor
    hoop wel dat hun veel oude hits gaan spelen zoals Geek Stink Breath , Brain Stew/Jaded
    Maar met artiesten als Queens Of The Stone Age , The Gaslight Athem , Nick Cave And The Bad Seed,Volbeat,Motorhead, The Black Keys als je die mixt met wat onbekendere bands als The Black Box Revelation, Left Lane Cruiser,Wallace Vanborn heb toch aardig wat Rock & Roll op pinkpop

  112. Dan doen we het toch zo..
    Vrijdag
    Headliner: The Prodigy
    Sub: The Black Keys
    Zaterdag
    Headliner: The Who
    Sub: Arctic Monkeys
    Zondag
    Headliner: Greenday
    Sub: QOTSA

  113. ohja
    Mochten de Killers komen laten we hopen dat ze 3FM afsluiten of zet ze gewoon ergens in de middag!

  114. Laten we dat hopen inderdaad. Ik denk trouwens niet dat The Prodigy komt, hoop het ook niet, want dan heb je met GD en The Prodigy 2/3 afsluiters van 2010. Zou niet erg origineel zijn.

  115. Ik zou toch even kijken naar RaR.
    Paramore komt daar, die heeft Jan Smeets al een paar jaar proberen te krijgen. Royal Republic zou ook echt gaaf zijn! Ook hoop ik op 30 Seconds To Mars, \ Korn, Placebo, A Day To Remember, Stone Sour, Fun., en ook zeker Bullet For My Valentine (ik weet het, veel metal). En als grote oude naam? AC/DC of misschien Pink Floyd? Dat zou mij zeker gaaf lijken.

  116. Pink Floyd? Als Jan voor elkaar krijgt om de 3 mannen en een goede vervanger voor Wright bij elkaar kan krijgen is Jan voor mij de grote held geworden.

  117. Pink Floyd gaat echt niet gebeuren, laat anders ook Led Zeppelin komen…

  118. Pinkpopcentral valt weer een beetje stil…

  119. Misschien kan Pinkpopcentral een soort van schaduw goudentip houden?
    Zo zouden we kunnen zien wat de pinkpoppers nou precies willen..

  120. Ja, het is weer stil maar er is ook weinig nieuws te melden… al vind ik het wel opvallend stil op de geruchtenpagina.

  121. Geen Bon Jovi, of ze moeten 5x achter elkaar optreden dus lijkt me niet.

  122. Arctic Monkeys maken zojuist enkele tourdata bekend, ze zijn sowieso in europa tijdens t pinkpopweekend.! Nu maar hopen!

  123. Arctic Monkeys zou ik wel willen zien!

  124. @Wings
    laten we het inderdaad maar hopen!

  125. De geruchten zijn wel weer enigszins geupdate, Alabama Shakes is er bij vaag bij gezet. Geen Arctic Monkeys, zouden de makers van de site al weten dat ze niet komen? Ik hoop toch eigenlijk dat ze wel komen, maar goed we zullen zien.

  126. Zou het toch wel heel jammer vinden als ze de Artic Monkeys weer niet hebben kunnen vastleggen.
    Misschien dat er de komende tijd meer duidelijkheid hierover komt en ook wat meer namen worden bekend gemaakt en in het geruchtencircuit terecht komen

  127. Leeft pinkpopcentral nog wel?

  128. De geruchtenlijst is in elk geval wel weer bijgewerkt. Enkele zijn van Waarschijnlijk naar Vaag gegaan (ik meen Paramore. of Monsters & Man en Lana de Rey). En er zijn enkele nieuwe (en in mijn ogen interessante namen) bijgekomen zoals de Artic Monkeys en Biffy Clyro en Triger Finger.Maar ik blijf toch ook hopen op een act als Dropkick Murphy’s of Flogging Molly.

  129. Snow Patrol ook van waarschijnlijk naar vaag helaas. Ben erg blij met Arcitic Monkeys op waarschijnlijk. En Triggerfinger! Andere nieuwe geruchten zijn: Five Finger Death Punch, Crystal Fighters, Two Door Cinema Club en Biffy Clyro. Als Triggerfinger, Arctic Monkeys en the Gaslight Anthem komen ben daar erg blij mee! Ook Nick Cave en Neil Young zie ik graag komen.

  130. Arctic Monkeys en Triggerfinger zijn natuurlijk schitterende namen mochten ze komen.
    Maar ik zit me ondertussen zelfs af te vragen of het niet mogelijk is dat AM headliner wordt..
    Op de eerste dag dan AM en de tweede dag de oude naam..(Neil Young/The Who??)
    Dus Triggerfinger voor AM en dan The Killers voor de oude naam en QOTSA voor Greenday..
    lijkt mij best mogelijk..
    En niet beginnen over dat AM te klein zou zijn, een aantal jaar geleden hadden ze altijd maar 2 echte grote headliners.. op deze manier houd Jan wat geld over voor een stevig middagprogramma en één stevige dance-act;)

  131. Arctic Monkeys zijn te klein ;) Nee maar serieus vind ik ze te klein als headliner. Maar als er daardoor een goed dagprogramma komt mag het wel van mij. Maar ik denk dat Snow Patrol ook niet heel duur is. Headliners dan SP-Oude naam-GD met subheadliners Acrtic Monkeys-The Killers-QOTSA. Als ze dan daarnaast nog The Gaslight Anthem en Triggerfinger neerzetten begint het er al op te lijken. Ondanks dat ik geen fan ben van the Killers en Green Day al wel gezien heb.

  132. als arctic monkeys klein is dan is snow patrol ook klein xD
    haha

  133. kiss tourt rond deze periode in Europa geven optredens in Italie, Engeland, en op Hellfest

  134. Snow Patrol heeft een behoorlijk aantal hits. Kijk anders maar eens hoevaak ze in de top2000 stonden. En hoe vaak staan de Arctic Monkeys daarin? Helaas kan je de lijst nu niet bekijken omdat de nieuwe nog 24 dagen duurt en de oude kon ik niet vinden, maar ik weet zeker dat Snow Patrol er een paar keer in staat. Oh maar thank god for wikipedia: Snow Patrol staat er 6x in; Arctic Monkeys precies 0 keer. Dus Snow Patrol is groter dan Arctic Monkeys.

  135. Alt-J is trouwens nu ook bij de geruchten (vaag) gezet.

  136. Alt-J is zeker leuk voor een middagspot

  137. Weckoj
    wat boeit dat? xD snow patrol is dan groter dan slayer ? HAHA
    dat is juist het probleem mensen kijken naar status van dienst
    ipv hoe goed ze spelen. Gisteren Blackboxred gezien die waren geniaal!
    dus die top 2000 heeft er niks mee te maken xD
    maar jij ben snow patrol fan zo te zien
    ik hoop voor jou dat ze op pinkpop komen
    dan drinken we er samen eentje ;)

  138. BAs: ik ben inderdaad fan ja, dat komt door pinkpop zelf 2009. En ik ben het wel met je eens dat er teveel naar staat van dienst wordt gekeken, anders zouden The Kings of Leon nooit meer worden geboekt, maar dat terzijde.

    Als ze komen ben ik zeker blij, maar als er een andere leuke band komt ben ik ook erg tevreden hoor. Ik zal Snow Patrol vast nog wel vaker gaan zien in mijn leven of dat nou op Pinkpop is of niet.

    Ben trouwens blij dat ik kaartjes heb voor Bruce, dat is mijn grootste held. Maar dat terzijde.

  139. Ik bid voor Arctic Monkeys, Triggerfinger en The Gaslight Anthem.
    Trouwens een ook erg onderschatte (Belgische) band: Black Box Revelation! Die zijn ook cool! Hopen dat die een kans maken.

  140. Zit net nog eens het bericht over QOTSA te lezen.. kan niet iemand Matt Helders ff via twitter vragen of ze pinkpop ook op hun lijstje festivals hebben staan:P

  141. Wat let je? ;) En ik vermoed dat ze daar niet op antwoorden maar ga gerust je gang en meld je antwoord maar!

  142. Weer nieuwe namen bij de geruchten (wegens Isle of Wight vermoed ik):
    Bloc Party (waarschijnlijk)
    The Maccabees (waarschijnlijk)
    Jake Bugg (waarschijnlijk)
    Fun (Vaag)

  143. Danko Jones misschien, past qua datum ertussen. Spelen de 14 juni in CZ en een week niks en dan in DL. Who knows ?

  144. ik hoop geen maccabees… wat een softie band

  145. Het duurt wel erg lang voordat er weer een naam bij komt… Wanneer start de gouden tip eigenlijk?

  146. Ja ik heb nog helemaal niets gehoord over die gouden tip…
    Zo rustig als dit jaar is het toch nog nooit geweest rond deze tijd, of ben ik nou gek?!
    Wordt tijd dat Giel weer eens met Jan gaat bellen.. want dit begint vervelend te worden

  147. Ja, dat mag wel weer een keer ja!

  148. Iemand enig idee waarom Arctic Monkeys naar ‘vaag’ is getransporteerd?

  149. Lp zei op 7 dec 2012

    Oude bekende naam: ZZ Top? Ze zijn in juli/juli in Europa.

  150. Oude bekende naam :kiss tourd ook in die piriode dus ook kanshebber voor pinkpop

  151. Kiss kan niet, die staan de 14e en 15e al ergens anders en het lijkt me sterk dat ze geen headliner zijn en dus komen ze de 16e niet.

    ZZ Top zie ik niks van op hun website, maar kan het dus ook niet uitsluiten.

  152. ZZ Top staat op 1 juli op een festival in Berlijn. Of ze de grote oude naam gaan zijn dat denk ik niet, maar zou wel een toffe aanvulling voor het programma zijn.

  153. Lp zei op 8 dec 2012

    Ja, hopelijk geen headliner.

  154. StoneSour ontbreekt nog in veel overzichten.. Een band die zeker op Pinkpop moet staan! Touren in Europa en hebben afgelopen vrijdag een steengoede show weggegeven in de Melkweg!

  155. Lp zei op 9 dec 2012

    Stone sour, zou best kunnen, ze staan ook bij waarschijnlijk. Komt de zanger dan ook direct even met Slipknot:)

  156. Ja dat wilt Corey zelf niet.. Tenminste niet op dezelfde dag.. Al geloof ik dat Slipknot wel op Download staat.. En dat is hetzelfde weekend als Pinkpop.. Dan houdt het misschien wel alweer ver op met de gedachte aan Stone Sour.. Want ze zullen nooit de grote afsluiter zijn op de zondag bij PP. enige wat kan is dat ze Download op de vrijdag afsluiten met Slipknot bij Download en dat ze zaterdag / zondag dan met Stone Sour op Pinkpop staan.. Slipknot mag van mij ook maar dat zal dan toch echt als headliner moeten.. En of Jan dat aandurft….

  157. Lp zei op 9 dec 2012

    Ik denk dat slipknot geen headliner is voor pinkpop, stone sour zou wel kunnen, is ook al vaker geweest.

  158. Lp zei op 9 dec 2012

    (stone sour niet als headliner bedoel ik, maar gewoon als dagact)

  159. Ik zie Slipknot ook niet headliner worden op PP. Ik sluit niet uit dat ze komen, maar niet als headliner.

  160. Lp zei op 9 dec 2012

    Ik denk dat slipknot niet een dagact kan zijn, want ze zij ook al headliner op download en Roskilde.

  161. Queens of the stone age, the script en triggerfinger vanochtend bij Giel bevestigd door Jan.

  162. ZZ Top staat 1 juli in Berlijn, mogelijkheid voor Pinkpop??

    Werchter zal in dit geval veel kans maken aangezien dat van 4-7 julie is

  163. Geen verkeerde namen, eigenlijk ook wel een beetje verwacht. Ben wel benieuwd op welke dag en plek ze spelen. Ik denk dat QOTSA voor de headliner speelt pop Main en ik verwacht ook dat The Script wel op Main speelt. Misschien mag Triggerfinger 3FM afsluiten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *